10 juli 2011

Lite smått förälskad..

För någon vecka sedan fick jag hem ett brev från Telia som sa att bindningstiden för min mobil gått ut och att om jag nu köpte en smartphone med bredband så skulle jag få gratis Spotify i 6 måna... ZZZOOOOOMMMM så satt jag vid datorn och kollade in mobiler. Ja, jag vet. Det är lite nördigt, men att köpa ny mobil är ju bland det absolut roligaste som finns. Att uppgradera sig till en smartphone är - har jag upptäckt - ännu roligare. Man blir som ett barn på julafton. Följer det dessutom med Spotify så känns tomten extra snäll.

Några dagar lyckades jag värka på det innan jag slog till på en Sony Ericsson X10 mini pro... och ja - jag är redan smått förälskad. (Hur nördigt är inte det. Nästan lite fjortis-varning på sånt, eller? Jag får väl skylla på ålderskrisen. Ännu en gång.)

Och just det. Jag är ju med Spotify igen. Två månader tog det ungefär innan jag övergav snålversionen. Visserligen är jag ännu inte betalande, men jag förstod ju redan efter att ha haft det en dag i mobilen att jag nog är ohjälpligt fast. För jag har hittat musiken igen. Halleluja! Det är väl ungefär som när unga lockas till droger - först är det gratis, tills de är fast. Och sedan... Fast den dagen den sorgen, som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.