15 oktober 2010

Stulen egentid

Morgonen bara försvann och plötsligt var vi sena till dagis. Sonens jacka borta och jag - som inte hunnit äta frukost - kände hur humöret sjönk som en sten. Hittade jackan (i bilen) och på med kläderna - ut med ungarna - in i bilen - skrapa rutor - skrapa skrapa skrapa - iväg till dagis. "Pappa, du kan väl säga till på dagis att jag inte vill ha ägg. Man äter ägg på fredagar och jag tycker inte om ägg." Choklad vill hon inte heller ha. Dottern. "Men dom vet redan att jag inte tycker om choklad."

In på dagis - lämna - puss och kram - vinka i fönstret. Och sedan. Stjäl mig en halvtimma mellan dagislämning och jobbet. Åker hem. Hämtar tidningen som jag läser när jag äter frukost. Tyst och lugnt och egen tid.


Nu dags att sticka vidare, men med humöret på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.