23 oktober 2010

Ensamdag med sjörövarflagg

Idag har jag ensamdag. En dag ensam. Men med hund. Jag vet inte hur länge sedan det var jag hade en ensamdag, men jag önskade mig en och så blev det så. Frugan, dottern och sonen drog till Göteborg. Det har varit sååå himla skönt. Det känns som att batterierna laddats en del och tankarna kommit i fatt sig själva.

Bloggen har flyttats till ny adress (dvs hit) och fått nytt namn, men alla gamla inlägg fick hänga med. Det känns tryggast så.

Det var barnmarknad idag också.  Hur billigt som helst med begagnade kläder och grejer. Men vad svårt att tänka med hur mycket föräldrar som helst som river i allt. Det blev ett gäng kläder, vet inte hur bra egentligen, men i alla fall. Två vinterjackor och så två plastkassar fulla med kläder. Allt för 490 spänn. Helt ok. Och så hittade jag en sjörövarflagga också. Helt perfekt. För i källaren pågår bygge av sjörövarskepp som ska sättas på sidan av dotterns säng. Första strykningen klar idag. Det blir grått med svarta konturer och gyllene detaljer.

Snart är det möte vid tåget. Troligen två sovande ungar och en trött fru. Fy sjutton vad skönt med en dag ensam. Och vad otroligt skönt att få hem dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.