10 december 2010

Telias telefonköer - vilket skämt

Nej, om man skulle dra ett litet skämt så här på fredagskvällen: Telia support
Kul? Någon?

Vi har faktiskt Telia bredband eller vad det nu heter. Alltså telefon, internet och TV via bredbandet. När det funkar är vi så klart glada, eller ärligt talat tänker vi inte på det så mycket. Men när det inte går att ringa till oss och när boxen till TV:n måste startas om nästa varje morgon, då är vi inte glada. Och då reflekterar vi mycket. Vad göra? Ringa support?! Varför inte ringa Barack Obama - det är ju ungefär lika troligt att man når fram.

Ringde nyss, eller nyss och nyss. Jag avslutade samtalet nyss. Jag ringde i alla fall kundtjänst förut idag och blev kopplad vidare till support. Fick plats 24 i kön. Det skulle ta 45 minuter och det tog det. Minst. Väl framme berättade den trötte supporttjejen att jag hamnat i support för vanlig telefoni och att jag ska prata med support för bredbandstelefoni. Jag måste koppla vidare, sa hon. Det är bara 11 minuters väntetid, sa hon. Kopplades vidare. Möttes av: Du har plats 24 i kön. Väntetiden är 20 minuter. Då gav jag upp. Och la på. Var för hungrig för att kunna beskriva mitt problem. För arg och uppgiven för att prata med någon mer. Imorgon ringer jag kanske Barack.

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag heter Jonas och jobbar på Telia kundservice.

    Jag får börja med att beklaga över att du blivit runtkopplad på detta vis.
    Om du fortfarande har problem med dina tjänster får du gärna skicka in din uppgifter på denna länk nedan så kan jag kika på ditt problem.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänliga hälsningar

    Jonas Colbro
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken service! Tackar! Jag kan dock berätta att jag kom fram till slut. Häromdagen när jag orkade sitta i telefonkö, som då faktiskt var lite kortare. Och sonen inte vaknade innan jag avslutat mitt samtal. Fick hjälp och sedan har det funkat, knack, knack, ta i trä osv. Nöjd igen :)

    Och jag påstår inte annat än den man får hjälp av brukar kunna sin sak! Det är däremot sånt där eveighetslångt telefonköande som gör en galen...

    SvaraRadera
  3. Hej igen.

    Vad härligt att allt fungerar som det ska nu igen.

    Ett bra tips om man inte orkar sitta i telefonkö är att man kan även kontakta oss via e-post och chatt genom att gå in på www.telia.se/kontakt

    Med vänlig hälsning

    Jonas Colbro
    Telia Kundservice

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.