23 december 2010

Tjyvar i uniform, eller hur blir det nu?

Men det är ju alldeles fantastiska nyheter som kommer så här innan julafton. En utredning föreslår att polisen ska kunna gå ut och både göra brott och provocera andra att göra det samma. Det är ju alldeles fantastiskt vad utvecklingen går framåt. Bara häromdagen hörde jag att polisens uppgift var att motverka brott, men det är ju skönt att vi inte helt stannat av i de tankarna. Det är ju trist att köra på i gamla spår, menar jag. Dessutom blir SD representerade i 11 av landets 21 länspolisstyrelser. Det går verkligen framåt för polisen.

3 kommentarer:

  1. Hurra! ytterligare en vinst för demokratin och våran rättsäkerhet!

    SvaraRadera
  2. En bra idé.

    Hur tror du man stoppade Maffians framfart i USA? Detta var endel av lösningen.

    SvaraRadera
  3. Det är möjligt att det är en bra idé. Någon måste ju tycka det i alla fall, för annars skulle väl förslaget aldrig kommit. Själv är jag dock född till att vara negativt inställd till nya idéer. Trist. Jag vet.

    Tror i alla fall att det kan bli problem med att dra gränser och låta bli att tänja på dessa. Hur mycket brott är ok och när? Vem ska bestämma? Sälja narkotika? Smuggla? Misshandla? Råna banker? Mörda? Jag vet, man har nog inte tänkt att allt det där ska vara ok - men hur ska man kunna ställa upp på en del och inte på allt? Hur ska den enskilda polisen kunna säga nej någonstans under resan utan att tänja, eller ta det ett steg för långt?

    Frågan har säkert stötts och blötts de senaste dagarna, men jag har stängt av mig och firat jul så i så fall har missat detta. Oavsett. Jag är skeptisk. Allt som kommer från USA är inte bra. Eller?!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.