12 oktober 2013

Blöder efter närkamp med alligator

Idag var första dagen jag kände att vad skönt, nu är det höst. Jag kan leva med detta. Tidigare har jag mest gått runt och funderat på att jag för första gången förstår de som flyttar till Spanien över vintern. På riktigt förstått grejen med att fly till det lite varmare. Lekt med tanken att man kanske skulle. Inte på allvar, men ändå. Men idag. Så grymt skön höstdag att vi kan släppa sommaren och Spanien för ett tag.

Ungarna sprang runt bland höstlöven och plockade kastanjer och dessutom fick båten komma upp på land och trädgårdsmöblerna ställdes undan för vinterförvaring. Såna saker bidrar ju också till att man accepterar att sommaren definitivt är slut. För den här gången.

Det enda trista var följden av att jag skulle prova hacka vitkål i vår "alligator" som vi fick i julklapp någon gång. Det gick inte kan jag säga. Å andra sidan har jag aldrig lyckats hacka någonting med den, så jag är inte förvånad, men det är något man bör tala tyst om bland "alligator"-älskare. Det är lite som att svära i kyrkan, har jag märkt. En "alligator" kan tydligen vara bland det bästa som någonsin skapats av människohand, även om jag som sagt inte förstått storheten. Överhuvudtaget. Men det trista var inte att den inte funkade nu heller, utan att när jag skulle göra rent grejen lyckades jag skära mig på högerhandens ALLA fingertoppar. Hur klantigt är inte det? Jo, riktigt klantigt.

Men i alla fall. Idag är första dagen i resten av ditt liv, som man säger. En dag med grymt väder och blödande fingertoppar. Det är höst helt enkelt och vi stannar där vi är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.