15 september 2015

Riktigt skamfullt dåliga föräldrar


Framför mig på bordet ligger en hög med papper från skolfotografen. Två av barnen har tagit skolfoton för några veckor sedan och nu skickas ihärdiga påminnelser om att vi ska gå in på nätet och beställa. Korten är inte särskilt bra, men riktigt dyra.

Vi har inte tänkt att beställa några kort i år och därför går vi inte in på nätet och därför beställer vi inget. Tydligen inte rätt beteende. Så idag ringde de istället min fru och frågade om de verkligen hade rätt adressuppgifter eftersom vi tydligen inte hade nåtts av erbjudandet att just beställa. Nu hade de istället tänkt att skicka hem alla kort till oss för påseende. När min fru svarade att vi inte ville ha några kort och därför inte tänkt beställa, lät det som att personen i luren blev smått chockad.

"VA! Ska ni inte beställa?!?!"

Ungefär så där som GP:s tidningsförsäljare blev för många år sedan när vi bodde på landet och han skulle kränga helg-GP till oss. Jag svarade att det inte var så stor idé eftersom vi inte skulle få tidningarna förrän när brevbäraren kom med posten vid lunchtid på måndagen och alltså inte på helgen. Det fanns inget tidningsbud där vi bodde. När han till slut förstod att jag inte skojade lät han också smått chockad. Eller snarare riktig chockad. Men det är en annan historia.

Det är tydligen fruktansvärt skamfullt att inte köpa skolfotona. Det kanske gör en till en riktigt dålig förälder. Men vi får försöka leva med det på något sätt.


Image courtesy of Gualberto107 at FreeDigitalPhotos.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.