30 november 2010

Sex-tält på Avenyn

Min mormor brukade säga precis vad hon tyckte. Och hon tyckte om mycket. Bland annat tyckte hon att det kunde vara ett väldigt fokuserande på det där med naket och sex. Hon förstod inte varför, men hade ett förslag.

Hon tyckte att en gång om året kunde man stänga av Avenyn i Göteborg och bara släppa in nakna. Alla de som tycker att det är så spännande med naket. Där kunde de vandra runt och titta på varandra. Liksom avdramatisera det hela. För de som ville ta det hela ett steg längre skulle det finnas tält uppställda lite här och där. Sex-tält. Där skulle man kunna gå in med någon man träffat på nakenpromenaden och ha det lite mysigt. Det kunde kosta någon hundring att använda tältet, tyckte mormor. Pengarna kunde exempelvis gå till utsatta kvinnor.

Sånt kunde hon säga, min mormor. Och mycket annat så klart. En fantastiskt häftig kvinna.

4 kommentarer:

  1. coolt! Min mormor chockade mig häromåret när hon sa ang de tre hockeyspelare som blev anklagade för att ha våldtagit en tjej under någon turnering i Sthlm? Minns du? Iaf då säger min mormor: "ja amn förstår ju att de vill ha det lite kul killarna, men de måste ju sköta det lite snyggt"!?!?!? Vad svarar man på det?!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad svarar man på det? Vad sa du? Det är ju inte helt lätt att bemöta utan att det blir konstigt, eller?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.