03 november 2010

Stegtävling, segtävling

Det är stegtävling på jobbet. Inte typen gå mest - vinn mest, utan gå mest - ha störst chans att vinna. Vi avslutar med vinlotteri där den som gått minst får en lott, näst minst två lotter, osv. Den som gått mest får alltså flest lotter och därmed störst chans att vinna. Det blir sannolikt inte jag. Idag sjuk. Inte många steg. Igår sjuk. Inte många steg. Men med barnen hemma går man mer än annars. Vare sig man vill eller inte. Innan barnen kom hem från dagis jag gått drygt 700 steg. Någon timma efter det hade jag dubblat och nu är jag uppe i drygt 3800. Jag vet att man ska gå cirka 3 gånger mer, men jag är sjuk och jämför bara. Är inte så inspirerad heller.

Förresten har vi fått låna Mac:en igen. Det var ju ett klart lyft!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.