29 april 2011

Bröllop och en begravning

Dag 23 – en låt du vill ha på ditt bröllop

Jag är redan gift och har inga planer på att gifta om mig. Men på vårt bröllop var det två vänner till min frus familj som satt framme vid oss i kyrkan, spelade gitarr och sjöng den här. Sentimental som man är ibland så tycker jag att det var ett bra val.

På första eller andra bänk satt min morfar. Jättestolt. Jag tror i alla fall att han var jättestolt den där dagen och jag vet att han var otroligt glad över att jag gifte mig med just den kvinna jag gifte mig med. Prästen var av den gamla skolan som vanligtvis inte gjorde något oväntat. Men mitt under vigseln bröt han i smyg av en blomma framme på altaret och gav till min fru när bara vi såg det.

På bröllopsfesten fick min morfar dessvärre en hjärtattack och två dagar senare gick han bort. Det var ofattbart. Och det känns fortfarande helt overkligt. Vad som hände med prästen vet jag faktiskt inte. Paret som spelade gitarr har separerat. Men jag och min fru, vi är fortfarande gifta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.