11 juni 2014

Marängsvissen och vapenskåpet

Sitter åter vid datorn senare än jag skulle lagt mig, kläder som barnen ska ha på äldsta dotterns skolavslutning imorgon är inte strukna och hungrig är jag. Det sista tänker jag snart göra något åt.

Efter skolavslutningen ska vi i alla fall ha snickarkalas. Det har mellankillen bestämt och då finns det liksom inte i sinnevärlden att det inte ska vara så. Först ska vi fira avslutning och sommarlov med marängsviss och någonstans där övergår kalaset till att vara ett snickarkalas. Så är det bara.

Mellankillens plan är att vi ska snickra ett skåp till hans vapen. Vad det är för vapen vet jag inte, men det visar sig väl. Själv är jag inte jättepigg på att snickra vapenskåp så jag kommer att lobba starkt för att att vi ska snickra en stege till kojan istället. Må starkast vilja vinna. Eller, ungefär där inser jag att jag nog redan är besegrad.

Nu macka.

(dag 66)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.