23 januari 2011

P som i Paul Simon, Pappamackor, Packa och Pleeeaaase ta´t lugnt!!

Det pågår bakning hemma hos pappa K och det är självaste ego som bakar. Vi vet ju alla hur det kan gå. Därför har jag uteslutit barnen denna gång. Inte totalt barnförbud, bara förbud mot att vara med och kladda. Framförallt eftersom degen skulle vara lite lös.. Sonen satte sig en stund på golvet och tittade på assistenten som gick runt, runt, runt. Brrrssch, brrrsch, brrrsch. Och det var helt ok. Observera att assistenten är en köksmaskin.

Nu jäser degen för fullt. Eller ganska bra i alla fall eftersom jästen var lite gammal. Frugan packar. Sticker till Umeå imorgon igen och tar med sig magen. Distanskurs. Själv oroar jag mig lite för att ungen ska få för sig att komma ut. Just då. Inte för att det är dags, utan för att det skulle vara så jäkla typiskt. Då får vi väl profylaxandas via telefon, eller nåt. I vilket fall som helst ska det bli pappamackor från världens bästa bakbok. Kanske tar hon med sig några på resan.

I bakgrunden går spotify med blandade låtar av Paul Simon. Skivorna There Goes Rhymin' Simon och Still Crazy After All These Years. Kanske de bästa med Paul? Vad vet jag. De håller i alla fall mig lugn och på hyfsat humör. Det kan behövas. För jag bakar. Och då kan dessvärre helvetet bryta lös i pappaland.

Snart har degen jäst klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.