21 juni 2011

Spotify tystade musiken

Det finns väl ingen som använder Spotify som missat att nu måste man betala för att få lyssna mer än tio timmar i månaden och mer än fem gånger på samma låt. Jag, liksom många andra, skrev om det när det infördes.

trodde jag egentligen att jag skulle lyssna slut på mina tio timmar på några dagar och att jag efter någon eller några månader skulle börja betala av ren abstinens. Alternativt att jag skulle testa någon annan gratistjänst. Grooveshark kanske. Men så har det inte blivit. Inte än i alla fall. Istället har jag nästan helt slutat att lyssna på musik. På Spotify har jag inte ens gjort av med mina tio månadstimmar. I övrigt har det blivit någon låt på Youtube ibland. Annars nästan ingen musik alls, utom i bilen förstås. Men å andra sidan kör jag inte så himla ofta.

Voffo bidde det så? Ingen aning faktiskt. Men inte riktigt som jag tänkt mig. Och faktiskt jäkligt trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.