23 februari 2011

Ut i kylan, tjo-faderittan..

Vaknar upp till ännu en morgon med -10 och värmepumpen står och tuffar och går i källaren och elräkningen stiger stadigt; katching-katching-katching. Dessvärre är det inte hos oss det klirrar i kassan, vi får istället betala med glad min. Men det kunde varit värre, man kunde haft direktverkande el.

Dessutom får jag vara ute hela dagen idag och njuta av kylan istället för att vara inne och tvingas lyssna till pumpens katching-katching-katching. Då ska jag tänka på att det ju inte gör så mycket att jag har det lite jäkligt kallt därute, för i huset blir det trots allt inte så varmt, hur mycket pumpen än arbetar inom våra budgetramar. Så det hade ju kunnat vara värre - man hade kunnat sitta inne i huset och betalat för att vara småfrusen. Nu behöver jag ju bara betala.

Det blir dessutom kall lunch idag eftersom det passar så bra när man sitter ute i skogen och äter med rimfrost i håret. Det är ju ingen sport om man blir lite varm emellanåt.

Dessutom har jag (som kanske märks) ett alldeles strålande morgonhumör idag... Ser som alltid livet från den ljusa sidan. Försöker vara positiv. Ser glaset som halvfullt (synd bara att man är så törstig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.