17 september 2011

Anonyma wordfeudister

Har precis skrivit in några ord i några pågående matcher på Wordfeud och börjar läsa bloggar i väntan på motspelarnas drag. Då hamnar jag via Fixa Din Blogspot hos Fru Gårman och läser hennes inlägg om Våga Vägra Wordfeud! Inser att hon insåg vad jag borde insett innan jag till skillnad från henne började spela Wordfeud. (Hängde ni med?) Är man lite spelberoende så blir man fast.

Jag kan bara konstatera att jag är helt fast. Tänker gång på gång att jag ska nog bara avsluta de här matcherna och sedan ta en paus och så plötsligt upptäcker jag att jag lyckats starta en si så där tio nya spel. Konstigt.. Så det är bara att konstatera att man är beroende och att beroendet är starkt! Men att konstatera en sån sak är ju alltid en början. Ett första steg.

Jag heter Karl och jag är "wordfeudist".

6 kommentarer:

  1. Hon är klok vår Fru Gårman!

    Hoppas du vinner dina matcher!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack för det. Synd bara att man inte är lika klok som hon :)

    SvaraRadera
  3. Har själv varit spelberoende. Americas Army, BattleField 2, Call Of Duty mfl skjutarspel. Ett beroende som inte fallit i god jord hos sambon.

    Kom att tänka på att måleri visst ses som terapeutiskt och används i avvänjningsprogram. Hur gick det med färgerna i våras? Och blev familjen övertygad om nödvändigheten i att besöka Munkfors och Lars Lerins Laxholem?

    SvaraRadera
  4. För det första - jag har lyckats få frugan att bli medberoende. Jag vet, jag är hemsk. Moahahaaa!!

    För det andra - det där med Munkfors är en karamell som vi får suga på lite till. Å ena sidan vill jag gärna dit så snart som möjligt, å andra sidan vill jag att sonen ska växa till sig lite så att jag kan koncentrera mig på tavlorna också...

    För det tredje - "terapeutiskt", "måleri", "avvänjning" och "färger" är alla ord som nog skulle ge ganska många ordpoäng... ungefär så bra har det gått :P

    Men tack för att du frågar :D

    SvaraRadera
  5. Jag har precis laddat hem wordfreud appen idag. Verkar lite småkul!

    SvaraRadera
  6. Lycka till får man väl säga... Lycka till...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.