09 september 2011

Städning.. exakt hur sjukt trist kan de va?

Frugan och lillasyster har varit iväg en vecka på kurs. Dvs frugan var på kurs och dit maten går följer även lillasyster med. Ikväll kommer de i alla fall hem efter intensiv längtan från framförallt stortjejen som håller på att förgås av saknad efter den minsta.

Men så är det ju en del att plocka. Och så är det en del disk. Och så bör det dammsugas. Nej, det är inte katastrofläge utan mer vanligt jäkla vardagsstök med kryddning från sjukt, nästan friskt barn. Jag tänkte hinna med det mesta när han nu sover middag, men blev det så? Nej. För det är ju så fruktansvärt tråkigt.

Ja, jag VAB:ar om jag inte sagt det tidigare. Ja, jag ska ta mig i kragen och städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.