13 september 2011

Lasse Holmqvist hade blivit impad

Hittade den här enkäten hos bland andra Mellan Sabb och Skogis. Och vad gör man med enkäter och undersökningar. Låter bli, som man kanske borde. Neeej, det är ju just det man inte gör.. Så håll till godo. Här har du mitt liv.

Brukar du komma i tid:
Till vissa saker är jag sjukligt punktlig (jasså? vilka då? undrar nog frugan), får för mig att man får inte komma för sent. Men för det mesta är jag lite tidsoptimist och kommer ofta i sista stund eller stunden efter.

Har du bra kondition:
Kondition? Är det sånt man köper i delikatessdisken? Nä, tyvärr. Jag brukar inte handla där.

När blev du fotad senast:
Idag.

Hur känner du dig nu:
Så där trött så att jag borde ligga och sova. Därför sitter jag här.


Vanligaste färg på dina kläder:
Svart och blått. Men mest svart tror jag. Och blått.

Kan du laga mat:
Ja. Ibland kan jag laga lite bättre än annars. Det är de där dagarna när jag hittat inspiration i fyndlådan på ica.

Vad pluggar du:
Inte nått. Men skulle gärna vilja, kanske. Eller jag vet inte egentligen.

Blir du bra på kort:
Skulle inte tro det va.

När och varför grät du senast:
Jag minns inte. Visst händer det att jag gråter. Inte ofta, men det händer. Kanske främst på begravningar. Och NU minns jag. Blödig som jag är kom det nästan en tår när vi läste ut Bröderna Lejonhjärta. Eller tår och tår.

Var det pinsamt att svara på det:
Hmm... nej.

Hade du en bra kväll i går:
Haft bättre och sämre. Jag hade en annorlunda kväll.

Din favoritdryck på morgonen:
Tidigt på morgonen? Té. Aningen senare? Kaffe!!

Är du nyttig:
Händer väl att man gör någon nytta någon gång någonstans. Får man ju hoppas i alla fall. Om du däremot undrar om jag äter nyttigt så är svaret nej. Inte särskilt.

Har du någonsin haft ett jobb:
Ja. Flera gånger faktiskt. Har ett nu t.ex.

Är du blyg:
Ja, det får man väl kanske säga.

Vilken tid gick du upp i dag:
05.40

Vilket tv-spel spelade du senast?
Wiiiiiiiiiiiii (heter det så och räknas det som TV-spel?) när jag spöade syrran i boxning.

Vilket tv-spel är ditt favoritspel?
Fråga inte så dumt när man knappt vet om det heter wii eller wiiiiiiii eller whyyyyyyyy. Men skulle gärna ha ett.

Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Betydligt mindre nu än för några år sedan. Tror jag. Dricker faktiskt nästan aldrig numera så jag har lite dålig koll.

Har du spytt offentligt?
Ja, usch ja! Tonåren bjöd på viss, svår förnedring. Och mycket efterföljande ångest..

Jag sover:
Det gör väl de flesta?

Vad sa du senast?
"Sov gott, ses imorrn"

Var du på någon festival i somras:
Nej, inte i år heller.

Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Om jag nu måste ringa någon istället för att prata med frugan så ringer jag en släkting som alltid varit en av mina bästa vänner. Sedan har jag bara två livlinor kvar och då brukar jag i första hand välja 50/50.

Vad skulle du behöva just nu:
Sova. Och vad hindrar mig?

Därför sitter jag här.

Har du snygga skor:
Man får väl vad man betalar för. Alltså nej.

Vad var det första du sa i morse:
Kanske "Ååååhhhh!!!!" när klockan ringde, eller "Hej gumman" eller "Hej gubben" eller något annat jag inte brydde mig om att lägga på minnet.

Har du sovit i din egen säng i natt:
Ja. Liksom resten av familjen. I min/vår säng alltså.

Har någon annan sovit i din säng i natt:
Se föregående fråga. I dubbelsängen trängdes två föräldrar, tre barn och en hund. Kanske ett antal kvalster också, men det vill jag helst inte tänka på.

Har du körkort:
Jorå, serru.

Är du ensam nu:
Om det menas här i köket, så ja. I huset? Nej. Men alla sova i enslig gård, endast pappa är vaken.

Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Fredag. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.