05 april 2014

#blogg100 - Kan man starta nu? (1)

I en riktigt kladdig mix av 2 delar desperat längtan efter att komma igång med skrivandet igen, 1 del extrem prestationsångest och 1 del jobbigt motstånd att göra slag i saken hittade jag mig själv googlandes på "bloggutmaning". Det som dök upp var en slags utmaning om att blogga om en bokstav en gång i månaden, en annan om att blogga varje dag hela året och slutligen #blogg100. Ja, ni förstår riktningen på detta. Hur varje ord obevekligt leder ett steg närmre det där jag gör det.

Egentligen bör jag inte anta någon av dem, men det blir den sistnämnda och det här får bli det första inlägget. Inser att jag kommer att ångra beslutet redan imorgon och kanske alla de 98 dagar som följer efter det, men va fasen - jag vill ju skriva. Saknar tiden då bloggen var en viktig del av mitt liv. Tiden som fanns innan jag drunknade bland tråkiga inlägg på facebook och twitter. Och eftersom jag för tillfället hittat en livboj som fått mig att ta paus från båda, så är det kanske lämpligt att ta tag i bloggandet och inte bara jaga likes.

Nu kör vi.


#blogg100 dag 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.