06 april 2014

Chokladen och det dåliga samvetet - #blogg100

Det dumma med helger är att de går så grymt fort. Försvinnande fort. Och ändå hinner man proppa i sig så väldigt mycket godis. Dessutom hinner man dyrt och heligt lova sig själv flera gånger att nästa helg då ska jag minsann bättra mig när det gäller godis, medan man frenetiskt tuggar på det sista av den där 200 grams chokladkakan man övertalade sig själv till att köpa igår. En sån borde ju räcka i en vecka. Minst. Tror jag att jag tänkte i alla fall.

Men nu är den ju nästan slut och det hade väl inte varit hela världen om det nu inte var så att man provat lite av det där godiset som man köpte till barnen. Lite är iofs ett relativt begrepp, men ändå. Dessutom fanns det konstigt nog lite godis kvar från förra helgen, med betoning på fanns. Man vill ju inte riskera att livsmedel ligger och blir för gammalt. Då får man ju offra sig. Och i bakhuvudet finns hela tiden det där dåliga samvetet som säger att nu, när som helst kommer välfärdssjukdomarna slå till. Vänta du bara! Men nästa helg, då ska det jäklar i mig bli bättring.

Fast imorgon är det måndag igen. Måndagar är jobbiga. Långa, sega och just jobbiga. Då behöver man ibland trösta sig med något. Lite choklad eller så.


#blogg100 dag 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.