22 april 2014

I slutet fanns ett måste

Närmar mig slutet på min distanskurs i foto. Egentligen skulle den vara avslutad i januari, men man fick en termin till på sig om man var tvungen. Och det var jag. Däremot är jag tveksam om jag trots allt kommer att hinna. Det konstiga är att jag har svårt att motivera mig, trots att kursen är riktigt bra.

På något underligt vis är det ofta just så, att det man måste göra inte alls känns lika kul och inspirerande som det man inte måste göra. Sannolikt något som alla känner igen sig i, men konstigt ändå. För det man måste göra kan ju vara hur kul som helst ända fram tills det att någon sätter just ett måste framför. Då falnar glöden snabbt.

Känner att det smugit sig in ett litet måste i distanskursen. Ganska länge var det bara kul och gott om tid, men nu är det ont om tid tills jag måste vara klar och då är det som det är. Egentligen måste det inte alls bli klart, för jag läser kursen enbart för nöjes skull. Men det är klart att det är roligare med en avslutad kurs än en som inte är det.

(18)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.