16 april 2014

Karusellen snurrar vidare och jag kan inte kliva av

#blogg100 dag 12

Fördelen med Netflix är samtidigt förbannelsen med Netflix; det går att titta på flera avsnitt av en serie efter varandra. Och jag kan säga att jag gör just det och fastnar, på gränsen till sjukligt mycket. Tidigare hade vi HBO och där fastnade jag för Sopranos, The Wire och Game of thrones och plöjde alla på alldeles för kort tid. Fyrkantiga ögon skämtade mina föräldrar om när vi var barn och ville titta mer på TV. Det kanske blir där det slutar.

När vi sett att sevärt på HBO och gick över till Netflix hängde beroendet med och nu är jag maniskt fast i serien Heroes. Den får mig att bara titta lite till varenda kväll. Bara liiiite. Nästa morgon står jag zombielikt i duschen och lovar mig själv att så ska jag aldrig göra igen, men det kallas inte ond cirkel för inte. Och jag är dessvärre kvällsmänniska. Men just ikväll ska jag faktiskt bara titta en liten stund innan jag går och lägger mig. Bara lite, lite, lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.