18 oktober 2015

Kan ingen bara stryka vissa dagar i förväg?

Ibland vaknar man och det är en fel-dag. En sån där dag när allt är dömt att bli helt åt skogen. Precis allt. Och så blir det så också. Precis en sån sabla dag var det idag. Varför gick man ens upp?

Som ett talande axplock går det att lyfta fram byggprojektet som skulle blivit klart för två helger sedan, men som inte blev klart idag heller. Saknade vissa brädor. Ringde byggvaruhuset för att försäkra mig om att de hade rätt dimension inne.
-Jaaa det har vi, lovade kvinnan i den rikstäckande växeln. Jag ser att det finns över 200 brädor med den dimensionen i din butik.
Vad fel den kvinnan hade kan jag säga, för i "min" butik fanns inte så mycket som en brädstump i den dimensionen. Inte så mycket som en tum. Vad otroligt trött jag blev. Men inte förvånad. För det var en sån dag idag. En dag när allt blev fel. Varför ens försöka?

Och imorgon är det måndag.

Exakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.