18 november 2011

Spotify - You are offline

Köpte ny telefon i somras och fick då sex månaders Spotify på köpet (bakas såklart in i totalpriset plus att man hinner bli beroende). Nåväl, då ingår ju även möjligheten att ladda mobilen med musik och lyssna offline. Och det är ju bra. Mindre bra när telefonen STÄNDIGT säger att 'You are offline' för det bertyder att man inte kan ladda ner ny musik. Det hände mig. När jag spelat sönder mina spellistor kunde jag inte ladda ner nya. Det blev grinig gubbe.

Vad gör man? Konsulterar såklart Spotifys webbsida och hittar svar i supporten. Rensa cache och installera om. Gjorde det. Resultat ännu grinigare gubbe. Nu var inte bara mobilen offline, dessutom var ALL musik jag hade tidigare borta. Även trött gubbe.

Började googla och TACK till den person som skrivit i det forum som jag till slut hittade. Man skulle göra som Spotify sa ovan, men före nyinstallation skulle man DESSUTOM in i filhanteringen och ta bort Spotifymappen. Simsalabim så var man online igen. Glad gubbe.
Tänk att allt ska man behöva göra själv. Eller på ett ungefär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.