11 februari 2012

Sjukdag/soffdag - potejto/potato

Konstigt nog kände jag mig rätt pigg när väckarklockan - a.k.a. en bebis - ville upp vid 05.19 imorse. Det var faktiskt inte döden att gå upp, parkera bebisen bland leksakerna på vardagsrumsmattan och slötitta på TV tills de andra barnen vaknade. Sedan frukost till alla efter behov och önskemål, dvs gröt till en del, yoghurt till en och fil till mig själv. Det kändes nästan som att förkylningen som varit anstormande istället passerat förbi och bara lämnat lite efterdyningar.

Men så fel jag hade.

När frugan kom upp kröp jag ner i sängen igen och somnade om. Väldigt skönt. Mindre skönt att vakna med sprängande huvudvärk, bly i hela kroppen, tankar i slow motion och en enda längtan - att få sova igen. Vinden hade tydligen vänt och den där förkylningsstormen hade bestämt sig för att komma tillbaka. Ville slå knock out.

Treo och mackor. Vila.

Nu åter parkerad i soffan, denna gång med dator och snart TV-spel. Resten av familjen på lunch hemma hos svärföräldrarna och den värsta stormen har bedarrat. Ta i trä. En mösig lördag i soffan känns inte helt rätt, men definitivt inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.