03 juni 2011

Sista gången man stänger dörren

Det blev ett sånt där tillfälle idag. När man stänger dörren till ett hus för sista gången, ett hus som man har någon form av relation till. Några exempel de senaste åren är vårt förra hus, mitt barndomshem och idag min frus mormor och morfars hus. Det sista hade jag ingen jätterelation till - för jag tycker att man kan prata om relationer till hus. Men vi var där ibland.

När stortjejen var riktigt liten, inte mer än ett halvår, hade hon lärt sig att rulla. Men bara åt ena hållet. Då rullade hon över deras stora vardagsrumsgolv. Från ena sidan till den andra. Sedan fick man vända på henne - för hon kunde bara rulla åt ena hållet - så fick hon rulla tillbaka igen. Hela vägen. Och så höll hon på.

Idag var i alla fall jag i det huset för sista gången. Konstig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.