15 augusti 2013

Vad är väl en iPad mini...? - En testside-junkies bekännelser

Ibland kan jag verkligen snöa in på en idé som jag har väldigt svårt att släppa och oftast handlar det om något som jag vill köpa. Ett behov av att konsumera. Skaffa något livsnödvändigt som just innebär att livet blir lättare att leva, att man når fram till frågan "Hur kunde jag leva utan detta?". Det är inte den frågan som är målet, men ska sanningen fram så känns det lite mer lyckat om man även hamnar där.

Ungefär så i alla fall.

När den där lilla jäkla idén smugit sig in i huvudet kan jag ägna timmar åt att läsa tester på nätet, hitta för och emot. För. Och emot. FÖR. emot. FÖR. emot. Ja, du förstår.

Tidigare i somras funderade vi över att skaffa ny grill och det slutade med en Weber One-Touch Premium 57 cm kolgrill. Grymt nöjda är vi, men den sammanlagda grilltiden är ännu inte i närheten av den tid som lades på att läsa testsidor. Vi kommer inte heller att nå dit i år.

Nu har jag fastnat för iPad mini. Vad jag nu ska med en sån till? Mitt inre, lite sämre jag säger bland annat att det kommer att revolutionera mitt bloggande. Hur då? undrar så klart den förståndigare delen och sedan sätter det igång. Det blir som en drog, att läsa tester och fundera. Läsa tester. Och fundera. FÖR. emot. FÖR. emot.

Det är som med prästkragen - Älskar, älskar inte, älskar, älskar inte, älskar... - men man har räknat ut innan vilket man ska börja på, för att få rätt svar på slutet. FÖR, emot, FÖR.

På exempelvis testfreaks.se finns recensioner och de flesta är ju väldigt positiva. Det finns så klart de som är negativa också, men på något sätt är det så mycket lättare att blunda för just dem.

För att få frid i själen slutar det nog med att det köps en iPad mini, men vi får väl se. Många tester och ångestladdade stunder senare har vi nog svaret.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar min mini så jag kan bara rekommendera dig ett köp. Under förutsättning att du gillar eller tror dig gilla apple-produkter alltså. Perfekt storlek för att hålla i handen i soffan eller i sängen. Och, om du köper en med 3G, en bra gps på resan.

    SvaraRadera
  2. Tack för rekommendationen! Mitt fjärde barn är en iPhone 5 om jag nu ska vara lite stygg mot mig själv. Kan knappt släppa den ifrån mig. Kommer därför - om det nu blir en mini-padda - att köpa en utan 3G eftersom jag redan har bra funktioner i telefonen (även priset är rätt avgörande). Däremot är jag lite orolig för den "pixliga" skärmen när man nu sitter med en i5. Blir skillnaden kanske för stor? Ska man invänta retina-skärmen som väntas i slutet av året? Men det förväntade priset... Hmm...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.