13 mars 2011

Ibland kommer huvudvärken plötsligt...

.. och ibland ligger den och lurar i bakgrunden hela dagen. Hålls i schack med en kopp kaffe då och då, men vill inte ge med sig. Stridbar. Hatad. Och där.

Dottern säger att hon också har ont i huvudet. Jag tror henne eftersom hon har feber och inte vill äta eller dricka ordentligt. Då får man lätt huvudvärk. Själv snuvig och mörbultad. Hon säger att jag får stanna hemma från jobbet imorgon om jag har ont i huvudet. Jag säger att jag kan ta en huvudvärkstablett. Som för att bevisa för dottern - som nog redan somnat - tar jag nu en tablett. Eller faktiskt två. Varför vänta så länge, kan man fråga sig. Typ hela dagen.. Kanske hinner det i alla fall släppa lite till Solsidan. Så att man kan skratta lite. Inte bara dra på smilbanden. Eller dumglo.

Ungefär så är det. Imorgon går vi in på övertid, så vi får väl se hur många veckor extra den här ska stanna i magen.

3 kommentarer:

  1. Inte lite spänningshuvudvärk då?
    Har visserligen bara gått "över tiden" med ett av alla mina barn men ack så långa dagar de sex extra var.
    Typ, lika långa som en månad per dag.
    Till slut gav jag upp, drog på mig den "lilla svarta", de höga klackarna, åkte in till stamhaket och beställde en öl.
    Min bästa kompis fyllde 25 den dagen och det skulle banne mig firas.
    Tror jag höggravid och fin på övertid var ute och slog klackarna i taket framåt 12-tiden i alla fall den kvällen.
    Nästa kväll var det dags att åka till BB...

    Men men, hoppas huvudet håller och magen ger upp - eller något!
    Trevlig vecka.
    :)

    SvaraRadera
  2. Vi är rätt vana vid att det går över tiden. 3 respektive 2 veckor och ja - det känns som evighetslänge. Men vad har man för val?

    Bra tips det där med att få igång det, men jag tror inte att det varken är så poppis eller hjälper om jag sätter på mig något svart och går ut och tar en öl, men det är klart - om jag skickar ut frugan...

    Hoppas du får en trevlig vecka med!

    SvaraRadera
  3. *asg*
    Du kan ju alltid testa.
    Om du ber snällt kanske du kan få ta och låna fruns "lilla svarta" - om du inte redan äger en egen, förstås!?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.