08 februari 2011

Hade jag hunnit skulle jag skrivit om jämställdhet

Hade funderat på att skriva lite om jämställdhet, dvs hänga på det där som man t.ex. kan läsa om på bloggen Onekligen. Dvs jämställdhet hemma hos oss (Om man tar exemplet Onekligen så skriver så klart hon inte om jämställdhet hemma hos oss, utan hemma hos sig). Men så blev det en sån där dag när det bara skär sig i en komma-hem-senare-än-väntat-till-familjen-där-en-är-sjuk-och-en-är-gravid-och-en-är-allmänt-gnällig-och-varför-kommer-du-hem-så-sent-och-varför-blir-du-sur?-Ska-du-säga?!-när-jag-faktiskt-kom-hem-tidigare-än-vanligt! Så dumt. Och så onödigt.

Det går väl att hävda att det också finns en jämställdhetsaspekt på det, om man vill. Hur som helst försvann humöret och sedan försvann tiden till att laga mat, lägga barn, tvätta, hänga tvätt, tvätta igen, gå ut med hunden och städa bort leksaker. Sedan bli ganska sams och därefter leta bil på nätet.

Dessutom fick jag veta att min mormors syster dog i natt. Vi var inte jättenära, men det blev ändå som ett tomt hål i bröstet som sakta fylldes med en vinande, hissnande känsla. Allt tar slut.

Jag kanske återkommer till det där med jämställdheten. Nu har jag en tvätt att hänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.