16 juni 2014

Det kliar utav helvete

Får väl vara glad så länge man undviker de allvarligare smittorna och jag har så klart vaccinerat mig. Försöker ändå skydda mig, men rätt var det är så slår de till ändå. Det handlar så klart om fästingar. Vad trodde du?

Är en sån där person som fästingarna tycker väldigt mycket om, dessvärre. Väldigt mycket. De biter sig fast och sörplar i sig blod och trots att jag brukar hitta dem snabbt och plocka bort dem lika fort, så kommer alltid det där envetna kliandet. Det kliar och kliar och kliar och kliar så jag tror att jag ska bli tokig. Kliar i sömnen och river upp sår. Och det känns som att det aldrig vill sluta.

Har aldrig haft någon fästingburen sjukdom vad jag vet och är glad så länge jag slipper. Vet de som drabbats och det är inte kul. Inte alls. Men vad är oddsen för att få det? Tja, borde ju hänga samman med hur ofta man blir biten. Och var man bor. Just nu kliar det i alla fall på armen och magen och det är så tröttsamt. Varför kan de inte nöja sig med att sörpla? Måste de dessutom vara sadister och plåga en så?

(dag 71)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.