19 juni 2014

Semestern och han som kallas gudfadern

Fick sätta upp semesterlappen idag, du vet den där man understryker att man inte kommer tillbaka förrän om flera, flera veckor. Många, härligt lediga veckor. Oskrivna dagar. In your face! Jag formulerade mig kanske inte riktigt så - ska vi säga - direkt, men du förstår tankegången. Det känns i alla fall underbart bra att få ledigt ett tag.

Och semestern kunde ju inte börja på bättre sätt. Regn, regn, regn. Och jag menar det faktiskt. Börjar det med regn så borde det ju liksom bara bli bättre och bättre allt eftersom. Lugnare, soligare och varmare. Sommar. Semester. Underbart. Firar i alla fall lite lätt med ett glas rött, il Conte Montepulciano d'Abruzzo, och sista delen i Gudfadern-trilogin. Det är en grymt bra trilogi. Film när den är som bäst. Grymt bra. Vinet var inte så dumt det heller. Märkt med EU-blomman. Och riktigt gott. Jag är ingen vinkännare, så häng mig inte om jag har fel.

Men när vi ändå är inne på det där med blommor och blad - imorgon förväntas nog dans kring midsommarstången, den där fallossymbolen som en del ser det som. Det får gå det med. Vi säger så, så länge.

(dag 74)

1 kommentar:

  1. Men då finns det alltså stor potential för att det ska kunna bli mycket bättre. Kanske några grader varmare inom bara några dagar ;)

    Själv tycker jag i alla fall att det är otroligt kul att få ett livstecken från en läsare. Det var alltför länge sedan. Ha det gott!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.