25 april 2011

Ibland tappar man bara bort det och ibland kommer släkten på besök

När jag började musiklistan tänkte jag att det var ett bra sätt att hitta kontinuitet i bloggandet. Ett inlägg per dag, minst, men sannolikt flera. Så tänkte jag. Men så har det inte blivit. Eller på sätt och vis har det blivit just så. Ett inlägg per dag, utom igår när det inte blev något. Det andra bloggandet har liksom rullat in i något hörn och glömts bort. Dammat igen lite. Och det känns rätt trist att ha fastnat i det där listbloggandet, samtidigt som jag inte vill ge upp. Dessutom är minnet kort så jag hänger väl snart på någon annan lista, som låter skoj.

Påsken har i alla fall flutit på, mestadels tillsammans med frugans familj och alla som hör dit. Det blir lite intensivt, minst sagt, och ganska hög volym. I vanliga fall är man lätt matt efter att sonen varit i farten hela dagen, men efter den här helgen är det inte så svårt att se var en del av släktdragen kommer ifrån. Därmed inte sagt något negativt, mer än att det inte blivit många stunder för bloggande. Och att jag är rätt ljudtrött. Och trött.

Men vi har hunnit med mycket. Utflykter, middagar, trädgårdsarbete, brödbak och kakbak, spel, lekar, vardagsbestyr och en massa annat. Och kul har det varit. Och trevligt.

Nu väntar sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.