17 april 2011

Ok.. Kraftwerk sa du.. och... vad är grejen...?

Dag 12 – en låt av ett band du hatar

Precis som jag inte har något direkt favoritband så kommer jag inte på något band som jag direkt hatar. Hat är ett för starkt ord. Men det finns säkert många band som spelar musik med ett budskap som jag tar direkt avstånd från, exempelvis rasistiskt eller som är diskriminerande på annat sätt. Det finns också många band som jag aldrig förstått grejen med. Överhuvudtaget.

Eftersom jag inte vill länka till någon låt i den första kategorin så väljer jag en låt ur den andra. Ett exempel på sånt band som jag aldrig förstått storheten med är Kraftwerk. Jag hatar det inte, men är totalt likgiltig inför det. Och eftersom det är på det viset så känner jag inte till något om deras låtar, utan väljer bara en. Det får bli den som enligt Spotify för tillfället är deras största hit (antar att det kategoriseras efter vilken låt som flest Spotify-användare lyssnar på): The model

Om du nu råkar vara en av dem som till skillnad från mig fattat storheten med Kraftwerk - så varsågod. Håll till godo.

4 kommentarer:

  1. Oroväckande, jag börjar misstänka att du hackat mina utkast till låtlistan... ;-)
    (men jag hade glömt Jamiroquai och favoriserar inte Thåström...)

    SvaraRadera
  2. Gurkstadens egen fallossymbol. Den var sjukt spännande när man var liten och cyklade förbi på vägen till stranden på sommaren. Lite Tim Burton känslor som väcktes till liv här, tack och heder!

    SvaraRadera
  3. Påminner mest om och är lika vackert,Not, som kraftverk i verkligheten.
    Brr, nä bättre musik går att hitta.
    Milla

    SvaraRadera
  4. PappaBand: Visst är det så. Trodde inte du skulle misstänka något ;)

    Velourpappan: Jag tycker att det är lite sinnebilden för ett kraftwerk, ungefär..

    Milla: Visst går det att hitta mycket, mycket bättre musik. Typ majoriteten av all annan musik..

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.