24 april 2011

The best record ever, sa han objektivt

Dag 19 – en låt från din favoritplatta
Eftersom jag missade att blogga igår så blir det denna idag istället. Den roligaste med den här listan, som jag egentligen börjat tröttna på, är att jag hittat tillbaka till Imperiet. Det är inte så att jag glömt bort dem, men de har legat lite i bakvattnet ett tag och inte riktigt haft någon tydlig roll. Men nu vill jag ju plötsligt påstå att både Synd och Tiggarens tal är mina favoritplattor, fast det kan vara nyförälskelsen som talar..

Den platta jag väljer får däremot bli en helt annan eftersom den hängt med länge och ofta åker fram när jag är själv i bilen. Hög volym. En pepplatta (finns det ordet?), dvs en platta som får mig peppad. Artisten är Prince och plattan är från den tid då han fortfarande kallade sig Prince, dvs före konstiga tecken mm. Sign 'O' the times heter i alla fall albumet (dubbelt) och även om där finns en massa bra låtar att välja bland och det är lite tråkigt att ta titelspåret, så väljer jag ändå det. Delvis eftersom jag inte hittade hela albumet på Spotify, men mest för att det är så jäkla bra.

Håll till godo: Sign 'O' the times

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.